Türk Dili & Edebiyatı

Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı

  • Haftada 4 saat olan Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde temel amacımız; 8. sınıfta test tekniğine alışan, okuma ve yazma kültüründen uzaklaşan öğrencilere okuma ve yazma alışkanlığını tekrar kazandırmaktır.
  • Bu amaç doğrultusunda, dersin müfredatına ek olarak güncel yazılardan seçilen metinler sınıfta işlenir ve metinde dile getirilen düşünceler tartışılır.
  • Öğrencilerimiz sınıf seviyesine uygun olarak seçilen 6 eseri okur (ilk dönem 3 ve ikinci dönem 3 eser olmak üzere), eserler üzerine edebi eleştiriler yazar. Eserlerde belirlenen konularda sunumlar ve yaratıcı çalışmalar hazırlar, bunları sınıf ortamında arkadaşları ile paylaşır.
  • Hazırlık sınıfını bitiren öğrencimiz, okuduğu bir eserin kurgusunu çözümleyebilir, esere edebi yaklaşımlar getirebilir, eserle günümüz arasında bağlantı kurabilir, okuduğu eser üzerine 400 sözcükten oluşan bir edebi eleştiri yazabilir.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

  • 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde dilin doğru kullanımına hakim olur.
  • Öğrenciler Atatürk ilke ve inkılaplarının ışığında ana dillerini ve kültürlerini iyi anlayan sorgulayıcı, araştırmacı ve yeniliklere açık hale gelir.
  • Okulumuzda yeni metotlara ayak uyduran akılcı yaklaşımlı ders programları uygulanır.
  • Öğrenciler edebiyat türlerinin bilgisini edinir. Türlerde kullanılan yapı, teknik ve tarzları; bunların eserlere etkilerini saptayabilir.
  • Fikirlerini hem sözlü hem de yazılı olarak mantıksal bir akış içinde ve ikna edici bir şekilde sunar, fikirlerini iyi örneklerle destekler.
  • Kişisel görüşlerini ortaya koyan bağımsız eleştiri yapabilme becerisi kazanır.
  • Sınıf seviyesine uygun olarak seçilen 6 eseri okur, inceler; eserler üzerine edebi eleştiriler yazar, eserden belirlenen konularda sunumlar ve yaratıcı çalışmalar yapar.
  • Süreli yayınlardan en az birini (kültür-sanat- edebiyat dergisi) düzenli olarak takip eder.
  • • 9. sınıfı bitiren öğrencimiz, okuduğu eserin türünü, dönemini, akımını belirler; tür, dönem ve akım bilgilerini ve özelliklerini eserden örneklemeler yaparak açıklayabilir. Okuduğu eser üzerine 500 sözcükten oluşan bir edebi eleştiri yazabilir.

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

  • 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı derslerimiz haftada zorunlu 5 saat olarak belirlenmiştir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı dersimiz MEB lise edebiyat müfredatıyla paralel bir düzen hâlinde verilirken edebi dönemler de sosyal ve siyasi yaşantıların eserlere etkisi bağlamında incelenir.
  • Ders içeriğindeki sözlü anlatım türleri, anlatım özelliklerini ve sözcük türlerini kapsayan konular ve Türkçe dil bilgisi kapsamında yer alan konular; 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi müfredatıyla paralellik göstererek doğrudan YKS süreci ile bağlantılı oluşturulmaktadır.
  • Öğrencilerimiz; proje çalışmalarının sonucunda edebi makale, edebi eleştiri, öykü, deneme, vb. türlerde; yazı türünün kurallarına uygun, bilimsel araştırma formasyonunda nitelikli ve alanında derinleşmiş yazılı ürünler oluştururlar.
  • Müfredatımız, her ay için belirlenmiş olan okuma listemizdeki Türk ve dünya edebiyatında önemli yere sahip farklı türlerdeki kitaplarla desteklenir.

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

  • Öğrenciler Türkçenin önemini, kültürle ve edebiyatla ilişkisini kavrar; Türkçeyi zengin söz dağarcığını yansıtabilecek şekilde etkili ve doğru kullanır.
  • Türk ve dünya edebiyatından seçilen nitelikli eserler ile öğrencilerin edebiyat ve sanat zevklerinin gelişmesi desteklenir.
  • Nitelikli okuma alışkanlığı kazanan öğrenciler, düşünce ve duygularını hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde ifade edebilir.
  • Öğrenciler; Türk edebiyatının dönemleri, edebi topluluklar, sanat anlayışları, yazarlar ve şairler hakkında donanımlı bilgiye sahip olur.
  • Öğrenciler edebiyat türlerinin bilgisini edinir; türlerde kullanılan yapı, teknik ve tarzları, bunların eserlere yansımalarını saptayabilir. Belirlenen türün özelliklerine uygun metin yazabilir.
  • Sınıf seviyesine uygun olarak Türk ve dünya edebiyatından seçilen 6 eseri okur, inceler; eserler üzerine en az 700 kelimeden oluşan edebi eleştiri yazar.
  • Süreli yayınlardan en az ikisini (kültür-sanat- edebiyat dergisi) düzenli olarak takip eder.
  • Seçmeli Türk dili ve edebiyatı derslerinde öğrencilerin konu eksikleri tespit edilir, belirlenen eksiklikler tamamlanır; soru çözümleri ile üniversite sınavlarına ön hazırlık yapılır.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

  • Öğrenciler; şiir, roman, hikâye gibi edebi eserler ışığında gerçek yaşam ile eser arasında bağ kurar ve edebi eserlere eleştiri getirebilir.
  • Görsel ve işitsel araçların hayatın her alanında etkin olarak kullanıldığı bu yüzyılda öğrenciler, teknolojiyi etkin olarak kullanır.
  • Tüm lise hayatında Türk Dili ve Edebiyat bölümü tarafından belirlenen kitapları okuyarak sözcük dağarcığı zenginleşir ve hayat boyu okuma alışkanlığı edinir.
  • Türk dilinin yazım ve noktalama kurallarına hâkim olarak mezun olduktan sonra dili üniversite ve iş hayatında doğru kullanacak donanıma sahip olur.
  • Topluluk karşısında etkili konuşacak alt yapıya ve sağlıklı iletişim becerilerine sahip olur.
  • Türk dilini tüm anlatım olanaklarıyla kullanarak entelektüel duyarlılığa sahip bireyler olur.
  • TYT ve AYT çalışmaları kapsamında tüm lise müfredatı anlatılır; öğrenciler, üniversite sınavına hazır hale gelir.
  • 12. sınıflarda TYT- AYT soru tekniğine paralel, özgün sorularla ders içinde deneme sınavları uygulanarak öğrencilerin sınav tekniklerini edinmeleri sağlanır.