Coğrafya

Ortaokul 8. Sınıf ve lise hazırlık sınıflarının müfredat programında coğrafya dersinin olmamasından dolayı Hazırlık ve 9. sınıf öğrencilerimize Hazır Bulunuşluk sınavında coğrafya sorusu yöneltilmemiştir. Bu nedenle öğrencilerimizin coğrafya dersi kazanımlarına dair bir ön bilgilerinin olup olmadığı test edilememiştir. Ancak ilk derslerimizden itibaren 9. sınıf öğrencilerimizin coğrafi bilgileri sınıf ortamında ders esnasında kontrol edilmeye çalışılmıştır. Bu anlamda akademik yönden iyi olan öğrencilerin yanında sınıf genelinin coğrafi bilgi yönünden zayıf olduğunu söylemek doğru olur. Bunun en önemli nedenleri öğrencilerimizin bir ders olarak coğrafyayla yeni tanışıyor olmaları ve ortaokul sosyal bilgiler ders içeriğinde coğrafyaya fazla yer verilmemiş olmasıdır.

Çalışmalarımız bu kapsamda ilerlemektedir. Öğrencilerimizin coğrafi becerilerinin yükseltilmesi anlamında çaba sarf edilmektedir. YGS ve LYS sınavlarında coğrafya dersinin ağırlığının yüksek olduğu düşünüldüğünde birkaç yıl sonra sınava girecek olan öğrencilerimize coğrafya dersinden iyi bir temel oluşturmamız şarttır.

Coğrafya dersi, lise eğitiminin her sınıfında temel dersler arasında bulunmaktadır. Bu derste başarıyı yakalamak için öncelikle 9. ve 10. sınıf müfredatı öğrenciye çok iyi düzeyde kavratılmalıdır. Coğrafya dersinde görsellik çok önemlidir. Bu bağlamda SAJEV Vakfı, Küçük Prens Lisesinin 9. ve 10. sınıfında yapılan derslerde, her konu ile ilgili sunumlar hazırlanmıştır. Zengin görsel sunum arşivimizden işleyişe en uygun şekilde “akıllı tahta” etkinlikleriyle yararlanılmaktadır. Öğrencilerimize her hafta sonu ödev verilmektedir. Ödev içerikleri o hafta işlenen konulardan oluşmaktadır. Ders sırasında uyguladığımız mini testler ve akıllı tahtadaki soru bankası uygulaması ile soru çözümü, konuların pekiştirilmesi için yaptığımız çalışmalardandır.

Derslerde ve gezilerde yapılması planlanan tüm çalışmalar ve etkinlikler, öğrencilerimizin kendilerini geliştirmelerine katkı sağlamakla birlikte, esas olarak dört yıl sonra girecekleri YGS-LYS sınavındaki başarılarının istenen düzeyde gerçekleşmesi için daha büyük bir öneme sahip olacaktır. Bu nedenle, sosyal derslerin işlenişinde YGS sınav mantığına dikkat edilmekte, öğrencilerimiz bir taraftan müfredatla ilgili kazanımları öğrenirken diğer taraftan ileride girecekleri sınavlardaki başarılarına da hazırlanmaktadır.

Akademik başarı şüphesiz ki önemlidir. Ancak tek amaç değildir. SAJEV Lisesi öğrencileri, bu okuldan mezun olduklarında her yönden donanımlı birer birey olarak yetişmelidir. Gençlerimiz, çevresine örnek olabilen, karşılaştığı durumlar karşısında doğru kararlar verebilen, sorumluluk almaktan kaçmayan, liderlik vasıfları kuvvetli insanlar olarak toplumda kendine yer bulmalıdır.