Özel Küçük Prens Ortaokulu 8. sınıf öğrencileri, 11 Nisan 2018 Çarşamba günü liseye ilk adımlarını attı.
Matematik, Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Fen Bilimleri öğretmenleri; 8. sınıf öğrencileri için pratik çalışmalara, deneyimlere ve uygulamalara dayalı beş farklı atölye düzenledi. Atölye çalışmalarının 1/3’ü bilgi paylaşımı, 2/3’ü ise pratik uygulamalara ayrıldı. 8. sınıf öğrencilerimiz bu çalışmalarda objelerle doğrudan çalıştı; diğer arkadaşlarıyla, farklı fikirler ve olaylarla doğrudan ilişki içinde yeni deneyimler edindi; bunları yorumlayarak yeni anlayışlar geliştirdi ve en önemlisi de yeni bilgiler öğrendi.
Kokulu mumlar…
Kimya Öğretmeni Berna Üçer ve Fransızca Kimya Öğretmeni Tuğba Ceyhan Aksekili’nin gerçekleştirdiği laboratuvar çalışmalarında, öğrencilere öncelikle fiziksel ve kimyasal değişimlerin ne olduğu anlatılarak kimya dersinin müfredatı hakkında kısa bilgi verildi. Ardından öğrencilere bir mumun nasıl yapıldığı öğretildi. İlk olarak parafin eriten öğrenciler, seçtikleri kokuları ve renklendiricileri, karışımlarına eklediler; elde ettikleri karışımı kalıplara dökerek karışımın soğumasını beklediler. Bir süre sonra donan karışımları kalıplardan çıkaran öğrenciler kendi mumlarını elde etmiş oldular.
Öğrenciler, bu çalışmayla kendi belirledikleri renk ve kokularda mum yapımını öğrenirken mumun erimesinin fiziksel, yanmasının ise kimyasal bir değişim olduğunu da kavradılar.
Beyin diseksiyonu…
Biyoloji Öğretmeni Ayşe Gül Demirel tarafından gerçekleştirilen laboratuvar çalışmasında, öğrencilere biyoloji müfredatında yer alan “ekoloji, sistemler ve sınıflandırma” gibi konularda bilgi verildi. Öğrenciler, lisede yapılan deneyler ve laboratuvar çalışmaları hakkında da bilgilendirildikten sonra bir kuzu beyni üzerinden “beyin diseksiyonu” yapıldı. Bu çalışma, beynin bölümlerini ve bu bölümlerin görevlerini incelemeye yönelikti.
Yapılan laboratuvar çalışması, herkesin oldukça ilgisini çekti. Öğrenciler insan fizyolojisi konusunun alt başlıklarından olan “sinir sistemi, merkezi ve çevresel sinir sistemi”nin özellikleri ve görevleri hakkında bilgi sahibi oldular.
Isınan hava yükselir…
Fizik Öğretmeni Ayla Seçil Ebevi ve Fransızca Fizik Öğretmeni Erel Yetimoğlu ile yapılan çalışmada öğrenciler, okul bahçesinde sıcak hava balonları uçurdular. 4-5 kişilik gruplara ayrılan öğrenciler; çöp torbası, alüminyum folyo, pamuk ve ispirto kullanarak kendi sıcak hava balonlarını yaptılar.
“Isınan hava yükselir.” prensibine dayanan çalışmada öğrenciler, lise fizik müfredatı konularından olan “kaldırma kuvveti”ne de ön hazırlık yapmış oldular.
6 sözcükle anlat…
Edebiyat öğretmenlerinin gerçekleştirdiği etkinlikte öğrenciler, “dipnot” dergisinde yayımlanması için kendi bölümlerini hazırladılar. Derginin her sayısında yer alan “Dipnot Sözlüğü” için belirlenen “başarı” ve “sevgi” kavramlarını, en fazla 6 sözcükle tanımlayan öğrenciler; özgün tanımlar oluşturarak yaratıcı yazarlık deneyimi de yaşadılar.
“dipnot” dergisinin Mayıs sayısı, 8. sınıf öğrencilerimizin hazırladığı “Dipnot Sözlüğü” ile daha da zenginleşmiş olarak öğrencilerimizle buluşacak.
Elektrik oyunu…
Matematik Öğretmenleri Hakan Çebin, Harun Gülçeken, Dinçer Özdemir, Oral Dabakoğlu; Coğrafya Öğretmeni Mehmet Akif Gezer, Tarih Öğretmeni Mustafa Yılmaz’ın birlikte gerçekleştirdiği etkinlikte öğrenciler, okul bahçesinde 2 gruba ayrıldılar. Tek sıra halinde dizilen öğrenciler, önlerindeki tahtada yazılı olan matematik ve sosyal bilimler derslerine ait soruları yanıtlayarak her doğru yanıt için puan kazandılar.
Oyun kuralı gereği, soru sorulduğunda en arkada duran öğrenci önündekinin elini sıkar, eli sıkılan öğrenci kendi önündeki arkadaşının elini sıkar ve bu şekilde bir “elektrik akımı” gibi en öndekine kadar ulaşılır. En öndeki öğrenci ise eli sıkıldığı an, soruyu yanıtlamaya hak kazanır.
Bu çalışmayla öğrenciler takım çalışması becerilerini geliştirirken ortaokulda edindikleri akademik bilgilerini pekiştirdiler ve eğlenceli zaman geçirdiler.
Lisede; paylaşıma dönük, farkındalıkları arttırıcı ve eğitici bir yarım gün geçiren 8. sınıf öğrencilerimiz