Fransızca Matematik

Hazırlık Sınıfları

  • Haftada 2 saat dersimiz var.
  • Ortaöğretimde ( 6, 7 ve 8) sınıflarda MATEMATİK müfredatı incelendi ve öğrencilerin seviyesine göre tekrar düzenlendi. Amacımız 9 uncu sınıftan itibaren Türkçe MATEMATİK dersi ile Fransızca MATEMATİK dersinin paralel olması.
  • Hazırlık sınıfındaki öğrencileri 9. Sınıfa hazırlıyoruz.
  • Daha önce Hazırlık sınıfı için hazırlanan Fransızca ders kitapçığı, öğrencilerin dil açısından seviyelerine göre biraz daha hafif tutularak ve terminolojiye daha çok önem vererek yapılmaktadır.
  • 4 ünite mevcut.
    • 1. Bölüm temel terminoloji (sayılar-rakamalar)
    • 2. Bölüm 4 işlem
    • 3. Bölüm kesirler
    • 4. Bölüm geometrik şekiller
    • 5. Bölüm doğrular
    • 6. Bölüm grafikler ve tablolar okumaları ve yorumları
    • 7. Bölüm alanlar ve çevreler
  • Her konu sonunda uygulama soruları ve çeşitli problem soruları vardır. Bu sayede öğrenci, öğrenmiş olduğu kelimeleri, bilgileri, terimleri vs. tekrar kullanma fırsatı bulmaktadır.
  • Bölümlerin sonunda bir sözlük (lexique) vardır. Yeni öğrenilen kelimler ödev olarak lexique kısmına yazdırılıyor. Öğrencilerin tamamı Fransızca bilmiyor.
  • Bu nedenle bu 1. Dönem yukarıdaki yer alan bölümleri kapsayacak.
  • Fransızca dil bilgisi olarak da:
    • basit kelimeler
    • basit cümleler
    • ortak kelimeler (mot transparent)i sınıflandırmaktayız.
  • Her sınavdan önce çalışma soruları veriliyor.
  • Her 2 haftada bir mini sınavlarımız yapılmakta.
  • Her derste akıllı tahtayı kullanıyoruz.
  • Birinci dönemde Fransızcayı pekiştirdikten sonra ikinci dönemde ise daha önce hazırlanmış matematik kitapçığından yararlanarak daha fazla uygulama ile konular işlenecektir.
  • Ödevlerimiz “Moodle” platformunda yapılıyor.
  • Haftalık zümre toplantıları yapılıyor
  • Panoları öğrencilere yaptırarak, öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını artırıp dersi sevmelerini ve zevkli hale getirmeyi hedeflemekteyiz.

9. SINIFLAR

  • Daha önce hazırlanan ders kitapçığı sadece sorular içerdiği için konuların anlatımı yapılıyor ve ders notları olarak öğrencilere veriliyor.
  • İşlenen ders, hem MEB müfredatı hem de öğrencilerimizin Fransızca seviyelerine göre hazırlanmıştır.
  • Türkçe matematik dersi ile paralel olarak işlemekteyiz.
  • Genel Hedefler:
    • Disiplinler arası kültüre sahip olmak
    • Öğrencinin Fransızca dilbilgisini ve terminolojisini geliştirmek
    • Eleştirel düşünmeyi ve meraklarını pekiştirmek
    • Proje, sunum ve deneyler yaparak öğrencileri “Bilimsel düşünmeye” hazırlamak
  • Daha önce hazırlanmış 9. Sınıf Fransızca matematik Ders Notları kitapçığı ve işlenen ders notları bir araya getirilerek yeniden kitapçık yapılacaktır.
  • Her hafta belirlenen günlerde ödevler Türkçe ve Fransızca olarak öğrencilere verilmektedir.

10.SINIFLAR

  • Bu seviyede kitapçık yerine MEB müfredatına paralel ve öğrencilerimizin Fransızca seviyelerine göre ders notları ve çalışma kağıtları hazırlanmıştır.
  • Öğretim yılı sonunda çalışmalar kitapçık haline dönüştürülecektir.
  • Bu ders, öğrencilerimizin matematik alanında Fransızca terminolojisine sahip olmalarına yardımcı olur.
  • Haftada iki saat olarak kurgulanan matematik dersinde öğrenciler iki dilli uygulanan matematik dersini daha kolaylıkla takip ederler.
  • Galatasaray Üniversitesi giriş sınavı matematik sorularını topladıktan sonra okulumuzda Fransızca matematik Soru Bankamızı oluşturmak istiyoruz.

Her hafta belirlenen günlerde ödevler Türkçe ve Fransızca olarak öğrencilere verilmektedir.