Covid-19 salgını bütün dünyayı etkisi altına aldığı için şu anda tüm insanların gözü, kulağı bilim dünyasından gelecek haberlerde. Herkes, bilim insanlarının geliştireceği aşıyı ya da bulacağı başka bir çareyi bekliyor. İşte bu zor süreçte Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün “Hayatta en gerçek yol gösterici bilimdir.” ve “Benim manevi mirasım bilim ve akıldır.” sözlerinin doğruluğu, haklılığı bir kez daha ortaya çıkıyor.

Biz de aklın ve bilimin ışığında ilerleyen Küçük Prensliler olarak Geleneksel Bilim Şenliği’mizi 12 Haziran 2020 Cuma günü ekranlarımızın başında kutladık. Şenlik boyunca öğrencilerimizin hazırladığı proje ve ürünler sergilendi, Covid-19’a karşı almamız gereken önlemler  hatırlatıldı, eğlenceli oyunların tanıtıldı, atölye ve deneyler paylaşıldı. Bu etkinlikte amacımız; sizlerin bilime, teknolojiye ve matematiğe karşı olumlu tutum ve öz güven geliştirmenize destek olmak, merak duygunuzu canlı tutabilmek, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünüzü geliştirmekti.

Şenliğimizin ilk bölümünde Küçük Prens Ortaokulu Fen Zümresi tarafından öğrencilerimizle birlikte hazırlanan videolar vardı. 5-B sınıfından Ayça SARANA, bizlere anneannesinin bahçesinde bulunan meyve ağaçlarını ve bu meyvelerin sağlımıza olan katkıları hakkında bilgi verdi, 6-C sınıfından Nehir Ekin ASLANMİRZA ise evinin balkonunda yetiştirdiği bitkilerin hayatına kattığı güzellikten bahsederek bitki bakımı hakkında bizi bilgilendirdi. Covid-19 salgını nedeniyle evden çıkamadığımız bugünlerde herkes evinde ekmek yapma uğraşında.  5-A sınıfından Tuna ÇALIŞKAN ve 5-B sınıfından Derya KIRANTA bize “ekşi mayalı ekmek” yapımını anlattı. 5-B sınıfından Berk AKKAYA, 5-C sınıfından Nazlı AKKAYA ve 5-B sınıfından Ertuğrul KURUMAHMUT ise aktif maya kullanarak nasıl ekmek yaptıklarını anlattılar. 5-B’den MİNA YILMAZ ve 5-A’dan SİNAN CEMİL ÜRYANİ hazırladıkları video ile bize yoğurdun nasıl mayalanması gerektiğini gösterdiler. 5-B sınıfından Mina UTKU ve 5-C sınıfından Eylül TEKER, hazırladıkları videolarda ellerimizi sabunla yıkamanın önemini bizler için hazırladıkları deneylerle gösterdiler.  Ardından 6-D sınıfından Toprak GÜNER ve 5-A sınıfından Sarp HARPUTLUOĞLU’nun hazırladıkları videolarda “Ellerimizi doğru yıkıyor muyuz?” sorusunun cevabını bulduk. 7. sınıf öğrencilerimiz evlerinde kendi el dezenfektanlarını farklı maddeler kullanarak ürettiler. 7-A’dan KUZEY TÜKEL, 7-B’den ŞİRAZ TURNA ve  7-C’den ESRA BEHRAM dezenfektan yapımını anlatarak bizi bu konuda aydınlattılar. 7-C’den BARTU ALTINTAŞ dezenfektanlı bir paspas tanıtımı yaptı.7-A sınıfından Nehir ÜSTER de  dışarıdan aldığımız meyve sebzeleri dezenfekte etmek için nasıl bir yol izlememiz gerektiğini anlattı.7-C sınıfından Defne ÖZPAR, Ekin ÇAĞLAYAN ve Feride SAYIN, 2018 – 2019 Eğitim – Öğretim yılında First Lego Leauge (FLL) turnuvalarına hummalı bir şekilde hazırlanarak ödüle hak kazandıkları “Vakumlu, UV Işınlı Diş Fırçası” yapımı sürecini ve UV ışınları ile ilgili bilgiler verdiler. Ardından 6-B sınıfı öğrencimiz Mehmet TANDOĞAN, UV ışınları ile ilgili hazırladığı sunumu bizlerle paylaştı ve UV ışınını kullanarak hazırladığı projesini anlattı. 6-A sınıfından Bartu BAKIR ve Kaan ÖZTUNÇ ise birlikte hazırladıkları “MASKE DEZENFEKTANI” projelerini bizimle paylaştılar.

Şenliğin ikinci bölümü matematik ile ilgili videolara ayrılmıştı. Öğrencilerimiz matematik öğretmenlerinin danışmanlığında gerçekleştirdikleri videoları bizlerle paylaştılar. 5-B sınıfı Öğrencimiz Ada NİŞAN, 5 kuruştan 1 TL’ye kadar olan madeni paraların çaplarına göre kolaylıkla ayırt edilmesi için geliştirdiği bozuk para ayırma düzeneğini anlattı. 6-C sınıfından Öğrencimiz Nil İZGİ, hazırladığı “Evde Tangram Yapımı” videosuyla bizi bu konuda bilgilendirdi. 7-C sınıfından Bartu ALTINTAŞ da  kağıt katlama sanatı “origami”  ile kuğu, Nil yıldızı ve gemi yapımını gösterdi.

Şenliğimizin üçüncü bölümünde öğrencilerimiz, Eğitim Teknolojileri Bölümü  öğretmenlerimizin danışmalığında hazırladıkları videoları sundular, sanal müzeleri hep birlikte gezdik. 5-C sınıfı öğrencilerimizden Selin GÖKÇETİN’in hazırladığı “Maske” ve Deniz ONUR’un hazırladığı “Sosyal Mesafe ve Uzaktan Eğitim” konulu kısa stop motion videolarını izledik. 7-C sınıfı öğrencilerimizden Mehmet Çağatay NERAT, geliştirdiği bileklikle “Mesafeni Koru” projesini paylaştı. 7-B’den Duru TÜYSÜZOĞLU sürücü kaynaklı taşıt kazalarını azaltmak ve taşıtları uygun yönlendirebilmek için tasarladığı projesini anlattı.  6-D sınıfı öğrencilerimizden Toprak GÜNER’den  “Aşı ile Virüsten Kurtul” oyununu, 6-C sınıfından Batuhan Ala PURTAŞ’tan da “Virüsten Korunma” temalı animasyon çalışmalarını izledik.

İlkokul 3. sınıfta kodlama öğrenmeye başlayan, 2018 yılında İrlanda’nın Dublin kentinde düzenlenen proje yarışmasında Donanım kategorisinde birincilik kazanan, 2019 yılında da Avrupa Dijital Kız ödülünü alan öğrencimiz Selin Alara ÖRNEK,  ulusal ve uluslararası pek çok etkinliğe konuşmacı olarak davet ediliyor ve robotik projeleri ile ilgili deneyimlerini paylaşıyor. Başarılı öğrencimiz, şenliğimize katılarak bilgi ve deneyimlerini bizimle paylaştı.

Okulumuzda bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrencilerimiz elektronik devre kartları ve sensörler kullanarak projeler geliştirdiler. 7. sınıf öğrencilerimiz Duru TÜYSÜZOĞLU  ve Damla İren ÜNLÜAKIN, evcil hayvanların mama ihtiyacına otomatik olarak yanıt veren “Mamamatik” projesini; Can KIZILTEPE hijyenin çok önemli olduğu bugünlerde çöp kovalarına dokunmadan sensörle kontrol edilen “Akıllı Çöp Kovası” projesini anlattı. Ayrıca Deniz SARILI ve Kaan ÖZTUNÇ, Makey Makey kullanarak hazırladıkları “Yüzük” oyununu ve Zehra Naz YAVUZ da 3 boyutlu yazıcı ve elektronik kart kullanarak hazırladığı “Labirent” oyunu projesini bizlerle paylaştılar.

Şenliğimizin son bölümünde robot teknolojileri ve yapay zekânın sağlıktan üretime, eğitimden eğlenceye farklı sektörlerde nasıl kullanıldığını izledik.

Bilim Şenliği’miz sona ererken hepimiz bilimin önemini bir kez daha kavramış olduk ve “Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin.” diyen Ata’mızın yolundan yani aklın ve bilimin yolundan hiç ayrılmayacağımıza söz verdik.