Öğrencilerimizin hesaplamalı düşünme ve programlama becerilerini geliştirmek, bilgisayar bilimine karşı meraklarını canlı tutmak amacıyla her yıl olduğu gibi bu yıl da CodeWeek etkinlikleri ilkokul, ortaokul ve lise kademesinden öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleştirildi.

SAJEV Eğitim Teknolojileri Bölümü’nün rehberliğinde yürütülen etkinliklerde, ilkokul 3. sınıf öğrencilerimiz; eğitsel robotik setleri kullanarak eğlenceli kodlama etkinlikleri yürüttüler.  Basit bir algoritma oluşturma, kodlarla robotun motorunu hareket ettirme, sesli ve ışıklı uyarıları kullanma konularının ele alındığı etkinliklerde; öğrencilerimiz yazdıkları komutların fiziki dünyadaki karşılıklarını öğrenme fırsatını yakaladılar. 4. sınıf öğrencilerimiz, Microsoft’un sevilen platformu Minecraft’ın “Education” sürümünü ile oluşturdukları sanal dünyada kod bloklarını nasıl kullanacaklarını öğrendiler.

CodeWeek etkinlikleri kapsamında bu yıl ortaokul öğrencilerimiz Apple’ın kodlama dili olan “Swift” platformu ile tanışarak iPad ile kodlama heyecanını yaşadılar. Bu kapsamda, 5. sınıf öğrencilerimiz Swift Playgrounds’un “Kodu Kullanmaya Başla” ve “Hello Byte” oyun alanlarını kullanarak uygulamadaki “Byte” karakterine yardım etmek için Swift komutları kullandılar. Değişken, döngü ve koşullu ifade konularının da tekrarlandığı eğlenceli etkinliklerimiz, iPad sınıflarında gerçekleştirildi.  Önceki yıllarda “Swift” platformu ile tanışan 6. sınıf öğrencilerimiz de bilişim teknolojileri dersinde edindikleri kodlama becerilerini bu kez cep telefonu uygulaması geliştirmek için kullandılar. Öğrencilerimiz, Swift Playgrounds uygulamasının sunduğu yeniliklerden biri olan uygulama (app) geliştirme özelliğini kullanarak kendilerini ya da örnek aldıkları bir karakteri tanıtan iPhone uygulaması geliştirmeye başladılar.

Etkinliklerimiz, daha fazla eğitimciye ve öğrenciye ilham olması amacıyla SAJEV Eğitim Teknolojileri Bölüm Yöneticisi Neslihan Er Amuce tarafından CodeWeek resmî sitesinde ve etkinlik haritası üzerinde okulumuzun bilgileriyle paylaşılmıştır.