Okulumuzun Eğitim Teknolojileri çalışmaları kapsamında; öğrencilerimizin bilim, teknoloji ve mühendislik alanlarındaki bilgi ve deneyimlerini artırmak amacıyla yarışmalarımız ve etkinliklerimiz, pandemi döneminde de devam etti. Öğrencilerimizle yüz yüze bir araya gelemesek de bilgisayar laboratuvarlarımızda ve dersliklerimizde kodlama setlerimizle çalışmalar yapamasak da çevrimiçi simülasyonlar ve diğer dijital araçlarla STEM çalışmalarımızı yürütüyoruz.
İlkokul öğrencilerimiz, “Minik Bilim Kahramanları Buluşuyor/ First Lego League Explore” etkinliğinin 2019-2020 ve 2020-2021 sezonlarında katıldıkları festivallerde, üç ay süren çalışmalarını ve projelerini paylaşarak güçlü oldukları alanlarda çeşitli ödüller kazandılar.
Öğrencilerimiz, 2019-2020 “BoomTown Built: Yeni Şehrin Mühendisleri” temasında bir binayı tasarlarken üzerinde düşünülmesi gereken zorluklara odaklandılar. Bunun yanında bir binayı ve yaşam alanını herkesin kolayca kullanabileceği, erişilebilir, dayanıklı ve çevre dostu hâle dönüştürmenin yeni yollarını aradılar. Hazırladıkları çalışmaları, pandemi nedeniyle ertelenen ve daha sonra çevrim içi hâle dönüştürülen fuarlarda gözlemci eğitimcilere sundular.
12 Aralık 2020 tarihinde, Eğitim Teknolojileri Müdürümüz Neslihan Er Amuce koordinatörlüğünde ev sahipliği yaptığımız “Minik Bilim Kahramanları Buluşuyor” adlı fuara katılan 4. sınıf öğrencilerimizden Duru Dabakoğlu, Ali Tuna, Ilgaz Selvi ve Yasemin Özpar’ın yer aldığı “Efsanevi Legolar” adlı takım, “Projemiz ve Modelimiz Muhteşem İkilimiz” ödülünü aldı.
Öğrencilerimizden Lara Akidil, Büşra Mavi, Cemre Canbolat ve Zeynep Ezgi Amuce’nin yer aldığı “Parlak Yıldızlar” adlı takım da 27 Aralık 2020 tarihinde, Mimar Sinan Eğitim Kurumlarının ev sahipliğinde yapılan çevrim içi fuara katılarak kodladıkları Lego modelleriyle “Yazılımcı Kaşifler” ödülünü aldı.
İlkokul öğrencilerimizin rekabetten uzak, iş birliği yaparak araştırma ve öğrenme deneyimleri yaşamalarını öngören, bir yandan da kodlama ve dijital okur yazarlık becerilerini geliştiren bu program sayesinde öğrencilerimiz uzaktan da olsa farklı öğrencilerle bir araya gelmenin heyecanını yaşadılar.
80 ülkede yürütülen, ülkemizde de Bilim Kahramanları Derneği tarafından organize edilen festivallerin ve STEM programlarının, 2020-2021 öğretim yılında da çevrim içi yapılması kararının ardından, 3. sınıf öğrencilerimizden yıl boyu yapılan kodlama atölyelerine en fazla katılım gösteren 15 öğrencimiz, 3 takım hâlinde programa dahil oldular. Bilişim Teknolojileri öğretmenleri Damla Güneysu ve Meryem Taşcıoğlu rehberliğinde üç ay boyunca her hafta bir araya gelerek “PlayMakers: Oyun Kurucular” teması üzerinde çalıştılar; spor alanları ve oyun alanları tasarladılar. Projelerinde; daha fazla kişinin hareket etmesi, spor hareketlerini doğru yapabilmesi için cep telefonu uygulaması ve animasyonla proje ve öneriler geliştirdiler. Lego modelleriyle oyun alanı tasarımı yaparak “We Do” setleriyle kodlayan öğrencilerimiz, “Mühendislik Tasarım” dijital defterlerini süreç boyunca kılavuz olarak kullandılar; çalışmalar sonunda sunumlarını ve posterlerini hazırladılar. Üç aylık hazırlık döneminin sonunda, 30 Mayıs 2021 tarihinde Okulumuzun ev sahipliğinde yapılan festivalde, gözlemcilerle çalışmalarını paylaşarak başarılı oldukları alanlarda ödüllerini aldılar.
Parlak Yıldızlar takımı öğrencilerimiz Zeynep Ezgi Amuce, Irmak Akan, Mert Coşkuner, Deniz Tellici, Defne Tellici “Yepyeni Bir Tasarım Yapan Mucitler Ödülü”nü; Sajev jr takımı öğrencilerimiz Deniz Tantekin, Çınar Çağlayan, Doruk Yılmaz, Cemre Canbolat, Burcu Aykaç “Usta Yazılımcılar Ödülü”nü; Robot_iz takımı öğrencilerimiz Yağmur Bozdağ, Melis Bibioğlu, Eda Öğer, Almila Bölek, Nazlı Ecem Palancı “Sosyal Etki Ödülü”nü almaya hak kazanmıştır.
Öğrencilerimizi tebrik eder, programda emeği geçen tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz. 12 Aralık 2020 ve 30 Mayıs 2021 tarihli festivallerimizin ödül töreni video kayıtlarına okulumuz Youtube kanalından ulaşabilirsiniz.