Bilgi Teknolojileri 2018-02-07T11:00:18+00:00

Bilgi Teknolojileri

Bölümümüz tarafından kurumumuzun iş sürekliliğinin sağlanması ve sürekli artma eğilimindeki teknolojik gereksinimlerinin karşılanması için satın alınacak ürünlerin belirlenmesi, kurulması ve desteklenmesi hizmetleri verilmektedir.

Hizmetlerin kapsamı çeşitli alt yapıların kurulması ve sağlıklı çalışmasının sağlanması noktasından başlayarak yıllar içinde ağ yönetimi, sayısal güvenlik ve iş birlikli çalışma gibi alanlara genişlemiştir.

Hizmet verilen konu başlıkları şu şekildedir:

İş Birlikli Çalışma Uygulamalarının Tasarım Ve Tanıtımı

SAJEV Stratejik Planı Yönetim Süreçleri içinde Stratejik Alan olarak yer alan “Teknolojik Otomasyonun İş Süreçlerinde Daha Etkin Kullanımı” hedefini gerçekleştirmek için en güncel araçları kullanmak amacıyla çalışanlarımızın iş birliğini ve etkinliğini arttıracak ürün ve hizmetler üzerinde çalışmalar yapılmaktadır.

Süreç Yönetimi ve Belgelendirme

Kurumumuzda yürütülen iş süreci akışları belgelendirilerek tüm çalışanlarımızın erişimine sunulmuştur. Süreçlerin etkileşimli ve canlı olarak izlenebilen bir sitem üzerinde yürütülmesine yönelik çalışmalarla, verimli ve iş birlikli çalışma pratikleri geliştirilmektedir.

Veri Güvenliği

Kurum ve kullanıcı verilerinin güvenli bir şekilde saklanması ve belirli yetkilerle erişilmesinin sağlanması için yasa ve standartlara göre bilgi birikimi oluşturularak kurumumuza özel planlama ve kurulumlar yapılmıştır.

Yazılım Kurulum ve Geliştirme

İş gereksinimlerine göre gerek duyulan yazılım uygulamalarının seçilmesi, kurulması ve kullanılması, ilgili eğitimlerin alınması ve verilmesi, gerek duyulan özel yazılımların geliştirilmesi ve gereksinimlere göre güncellenmesi, kullanılmakta olan 22 ayrı yazılıma destek verilmesi gibi tamamlayıcı hizmetler verilmektedir.

Sayısal Sınıf, Projeksiyon, Etkileşimli Tahta Ve Seslendirme

Sınıf ve diğer alanlarda eğitimcilerimiz ve öğrenciler tarafından kullanılan 50 projeksiyon, 20 etkileşimli tahta ve seslendirme aygıtlarının uyumlu ve sorunsuz çalışması için araştırma, deneme, kurulum ve eğitim çalışmaları yapılmaktadır.

Kullanıcı Bilgisayarları

180 taşınabilir bilgisayar ile eğitim personelinin gerek duyacağı uygulamalar hazırlanmış olarak verilmektedir.

Veri Merkezi ve Sunucular

Kampüslerimizde bulunan 2 ayrı veri merkezine kurulmuş sunucu sanallaştırma alt yapısı üzerinde 40 ayrı sunucu işletilmektedir. 24 TB depolama ve yedekleme kapasitesi kullanılmaktadır.

Veri merkezlerinde iş sürekliliğinin sağlanması için sunucu, elektrik ve iklimlendirme alt yapıları yedekli olarak kurulmuştur. 7×24 gözetim yazılımlar tarafından yapılmaktadır. Böylece olası sorunların iş sürekliliğini etkilenmeden çözülmesi amaçlanmıştır.

Baskı ve Kopyalama Aygıtları

Kurumlarımız genelinde baskı ve kopyalama hizmetleri çeşitli kapasitelerde 34 aygıt ile sunulmaktadır. Baskı istatistikleri izlenerek kullanıcı gereksinimlerine uygun kapasite değişiklikleri sağlanmaktadır.

Kablolu ve Kablosuz Ağ Yapıları

Veri merkezlerinde bulunan 2 omurga dağıtıcı fiber optik kablo ile bağlı 28 kenar dağıtıcıya bağlanarak her kablo ucunda 1 Gbps hıza çıkabilen bir ağ alt yapısı sağlanmıştır.

Kampüslerin bağlantısı fiber optik kablo ile yapılmış, kablosuz aktarıcılar ile yedeklenmiştir.

50 kablosuz ağ aktarıcı ile gerek duyulan alanlarda 300 Mbps hızında kablosuz ağ sağlanmıştır.

Internet Erişimi

Internet bağlantımız, 30 Mbps hızında yedekli 2 fiber optik devre ve 16 Mbps hızında 2 ADSL devre üzerinden sağlanmaktadır. Bağlantı dengelemesi ve güvenliği için güvenlik duvarı donanım ve yazılımları kullanılmaktadır.

Sayısal Telefonlar

Sayısal santral üzerinden 120 aboneye IP telefon hizmet verilmektedir. Bu sayede ağ alt yapısının bulunduğu her yerde oda, kullanıcı ve hat değişiklikleri hızlı ve sorunsuz gerçekleştirilmektedir. Dış görüşmelerin sağlandığı 8 adet analog PBX hattına fiber optik hat üzerinden sayısal telefon hattı eklenerek yedeklilik sağlanmıştır.

Sayısal Gözetim Kameraları

130 noktada bulunan kameralar ve 3 denetim noktası ile 7/24 gözetim yapılmaktadır. IP tabanlı aygıtların kullanılması ile ağ alt yapısının bulunduğu her yere kamera ve gözetim merkezi ekleme olanağı sağlanmıştır. Kayıt aygıtlarının 6 ay görüntü saklama kapasitesi bulunmaktadır.

Sayısal Anons ve Seslendirme

Yazılımsal olarak yönetilebilen anons ve seslendirme sistemi sayesinde 12 seslendirme bölgesi 80 hoparlör, 4 müzik çalar, 3 mobil mikrofon ve 2 taşınabilir seslendirme sistemi ile eğitim dönemi boyunca rutin olarak ve özel günlerde uygulamaya özel seçilen mekanlardaki seslendirme ve anons gereksinimleri kolayca yönetilmektedir.

Sayısal Bilgilendirme Ekranları

Ağa bağlı, merkezi olarak yönetilen 4 bilgilendirme ekranı üzerinden kurum tanıtımı ve özel günler ile ilgili sunumlar yapılmaktadır.

Bina Otomasyonu

Kampüslerimizin 300 noktası otomasyon sistemi tarafından izlenmektedir. Böylecek yangın alarm, iklimlendirme, aydınlatma bahçe sulaması gibi alt yapıların yönetim ve arıza tespit işlemlerinde kolaylık sağlanmıştır.